Top sieci. Rozwój dyskontów i innych formatów spożywczych

2015-03-31

W marcu 2015 r. opracowaliśmy kolejną edycję raportu, pokazującego rozwój formatów spozywczych na rynku polskim. W analizach uwzględniono bllisko 30 wiodących sieci: hipermarkety, dyskonty, supermarkety oraz convenience, łącznie blisko 10 tysięcy konkretnych placówek. Cennym uzupełnieniem raportu jest analiza rynku drogeryjnego oraz rys historyczny rozwoju sieci spożywczych w Polsce, od początku lat 90-tych.

 

Przewidujemy dalszą, choć wolniejszą już ekspansję sieci dyskontowych, z ukierunkowaniem na największe miasta. Docelową pojemność rynku dla tego formatu sklepów oceniamy - zgodnie z naszymi wcześniejszymi prognozami - na około 5 tysięcy sklepów. Barierami wzrostu będą dostepność lokalizacji, a także dynamiczny wzrost formatu convenience, widoczny zwłaszcza w dużych miastach.

 

Zobacz także:

Know-how

Bariery wzrostu badań telefonicznych

Wywiad telefoniczny to jedna z najczęściej stosowanych metod zbierania danych.

Co to jest ESOMAR

Misją ESOMAR jest umożliwienie prowadzenia lepszych badań rynku, konsumentów i społeczności.

Czy próba 1000 jest lepsza niż 100?

Czy przy wyborze wielkości próby występują jakieś prawidłowości, którymi należy się kierować?

Jak to zmierzyć czyli dwa słowa o skalowaniu danych

Najbardziej popularna jest skala 5-stopniowa, dająca oceny bliskie systemowi ocen szkolnych, a przez to zrozumiała i niejako naturalna zarówno dla respondentów jak i dla odbiorców badań.

Nie bójmy się triad w badaniach

O ile przyzwyczailiśmy się do wywiadów indywidualnych i wywiadów w parach (diad), o tyle triady są wciąż rzadko wybieraną alternatywą.

Specyfikacja badań jakościowych

Każda firma potrzebuje informacji o rynku i konsumentach, by podejmować lepsze decyzje marketingowe. Ta prawda nie mówi jednak,  jaka metodologia zebrania informacji będzie najbardziej odpowiednia.