Raporty do kupienia

 

Oferujemy gotowe raporty z przeprowadzonych przez nas badań konsumenckich oraz profesjonalne analizy.

 

Indeks siły nabywczej - dla wszystkich gmin w Polsce (X 2015)

Dochód do dyspozycji i indeks siły nabywczej dla 3.124 jednostek administracyjnych: wszystkie gminy wiejskie, miejskie, miasta na prawach powiatu, dzielnice dla 5 najwiekszych miast: Warszawa, kraków, Łódź, poznań i Wrocław.

Dane obejmują miesięczny dochód do dyspozycji na mieszkańca, miesięczne wydatki spożywcze, wielkość i struktura populacji, liczba sklepów wybranych sieci (23 wiodące sieci detaliczne fmcg).

Dochód do dyspozycji obliczono na podstawie wynagrodzen i dochodów z działalności gospodarczej, świacdczen społecznych oraz dochodów rolników. Zastosowano oszacowanie miesięcznego wpływu strumienia pieniędzy do portfeli mieszkańców gminy.

 

Ekspansja dyskontów. Zmierzch ery spożywczej w centrach handlowych? (VI 2015)

Zbliżanie się dyskontów do centrów handlowych, analiza trendów i prognoza, uwzględniono ponad 300 centrów (GLA 10k+) w przekrojach wg typu anchora spozywczego, sieci, zarządcy, wielkości miasta, całkowitego GLA.

 

Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych (V 2015)

3 edycja raportu, analizy za lata 2009-14 oraz Q1 2015, odniesienie do hipermarketów, supermarketów i convenience, potencjał i dalsze kierunki geograficznej ekspansji dyskontów. Partner medialny: Wiadomości Handlowe.

 

Rozwój sieci dyskontowych w 2012 roku "Geograficzna bliskość sieci" (III 2013)

Szczegółowa analiza rozwoju wszystkich sieci dyskontowych w 2012 roku i ich pozycji względem wybranych sieci sklepów wielkopowierzchniowych - hipermarketów i wybranych sieci supermarketów. Prognoza dalszego wzrostu rynku.

 

Efekt ROPO w centrach handlowych (V 2012) - ściągnij tutaj: Raport (plik .pdf)
Czy klienci centrów oglądają tam produkty, a potem kupuja gdzie indziej? Jaka jest skala zjawiska? Czy zakupy kluczowych kategorii przenoszą się do internetu?

 

Rozwój sieci dyskontowych w 2011 roku "Geograficzna bliskość sieci" (II 2012)

Szczegółowa analiza rozwoju wszystkich sieci dyskontowych w 2011 roku i ich pozycji względem wybranych sieci sklepów wielkopowierzchniowych. Prognoza dalszego wzrostu rynku. Bazy danych z geo-lokalizacją placówek.

 

• Mini raport – Hipermarkety, dyskonty, specjaliści (III 2010)

Zakupy i zadowolenie z sieci hipermarketów i dyskontów w dużych miastach, zakupy w sklepach specjalistycznych - mięsne, warzywne, bazarki, zdrowa żywność

 

• Marki własne 2009 (VIII 2009)

Marki własne hipermarketów fmcg w oczach konsumenta: nastawienie do marek własnych, świadomość, postrzeganie, pogłębione motywacje kupowania i odrzucania, szczegółowa ocena ponad 20 opakowań. Zmiana postaw, świadomości i postrzegania w porównaniu do 2007 roku

 

• Czym handluje małe Tesco? (VIII 2009)

Analiza ponad 800 transakcji w kilku supermarketach Tesco, na podstawie danych zebranych w czerwcu 2009, z porównaniem do transakcji w tych samych sklepach w 2007 roku (zmiana). Świetny wgląd w strukturę sprzedaży, z uwzględnieniem marek własnych

 

• Zadowolenie najemców centrów handlowych (IV 2008)

Zadowolenie najemców z 12 największych centrów handlowych w Polsce. Co jest ważne dla najemców? Jak oceniane są poszczególne centra? Które są lepsze, które gorsze? Raport liczący ponad 100 slajdów, z omówieniem każdego z centrów.

 

• Mięso, wędliny, ryby (XII 2007)

Omówienie rynku mięsnego w Polsce, w oparciu o badania własne - zakupy, kanały dystrybucji, świadomośc marek - oraz o dane wtórne. Raport liczący ponad 50 stron (format PowerPoint).

 

• Marki napojów energetycznych (X 2007-III 2008)

Trackingowe badanie świadomości marek napojów energetycznych (top of mind, spontaniczna i wspomagana), z wynikami od X 2007 roku. Kolejne pomiary na próbach omnibusowych liczących po N=1,000 respondentów. 10 slajdów w formacie PowerPoint.

 

• Zakupy żywności ekologicznej (XII 2007)

Co konsumenci rozumieją przez żywność ekologiczną, kto ją kupuje, jak często, gdzie. Wyniki własnego badania konsumenckiego. Ponad 20 slajdów PowerPoint.

 

• Marki własne hipermarketów fmcg (X 2007)

Unikalne badanie konsumenckie poświęcone świadomości, percepcji i zakupom marek własnych hipermarketów fmcg. Szczegółowe analizy, mapa percepcyjna marek. Ponad 50 slajdów PowerPoint.

 

• Top sieci odzież, obuwie, bielizna (XII 2006-VI 2007)

Świadomość sieci i najlepsza sieć - odzieżowa, obuwnicza oraz marki bielizny damskiej. Bogate analizy demograficzne i wizualizacja danych. 30 slajdów w formacie PowerPoint.

 

 

 

Aktualności

Indeksy siły nabywczej Polaków 2015-09-01

W 2015 roku Market Side opracowało indeksy siły nabywczej dla polskich gmin. Opracowanie obejmuje 3.087 gmin i miast oraz 51 dzielnic w 5 największych miastach Polski.

Top sieci. Rozwój dyskontów i innych formatów spożywczych 2015-03-31

Kolejna edycja raportu Market Side nt rozwoju formatów spozywczych w Polsce.

Market i Drogeria Roku 2013 2013-04-17

Market i Drogeria Roku 2013

Wystapienie Prezesa Market Side, Macieja Bartmińskiego, na gali Market i Drogeria Roku 2013

 

 

Ocena sytuacji materialnej Polaków, marzec 2012 2012-04-12

Jak oceniamy sytuację materialną naszych rodzin? Na ile się ona zmienia? Jak mocno zaciskamy pasa, na czym próbujemy oszczędzać?

 

Rynek centrów handlowych w 2012 roku 2011-12-01

Co będzie się dzialo z centrami handlowymi w 2012 roku? Jaka będzie podaż nowej powierzchni? Jakie pojawią się nowe ograniczenia?

Metody badawcze na świecie 2010-09-09

Najbardziej popularnymi badaniami na świecie były w 2009 roku wywiady on-line (22%).

Spadek na rynku badań 2010-09-02

46% światowych obrotów rynku badań zostało wygenerowanych w Europie.

Warszawskie dzielnice 2010-08-10

W Warszawie w ostatnich 5 latach nastąpiły spore zmiany w ludności poszczególnych dzielnic.

Spadek ludności w dużych miastach 2010-07-03

W latach 2005 – 2009 ludność 10 największych miast zmniejszyła się o 56,364 mieszkańców, podczas gdy cała populacja Polaków wzrosła o 10,274 osoby.

Wyże i niże nie tylko w pogodzie 2010-01-15

Według prognoz Polskę czeka gwałtowne załamanie liczby ludności i starzenie się społeczeństwa. Czy rzeczywiście?

Know-how

Bariery wzrostu badań telefonicznych

Wywiad telefoniczny to jedna z najczęściej stosowanych metod zbierania danych.

Co to jest ESOMAR

Misją ESOMAR jest umożliwienie prowadzenia lepszych badań rynku, konsumentów i społeczności.

Czy próba 1000 jest lepsza niż 100?

Czy przy wyborze wielkości próby występują jakieś prawidłowości, którymi należy się kierować?

Jak to zmierzyć czyli dwa słowa o skalowaniu danych

Najbardziej popularna jest skala 5-stopniowa, dająca oceny bliskie systemowi ocen szkolnych, a przez to zrozumiała i niejako naturalna zarówno dla respondentów jak i dla odbiorców badań.

Nie bójmy się triad w badaniach

O ile przyzwyczailiśmy się do wywiadów indywidualnych i wywiadów w parach (diad), o tyle triady są wciąż rzadko wybieraną alternatywą.

Specyfikacja badań jakościowych

Każda firma potrzebuje informacji o rynku i konsumentach, by podejmować lepsze decyzje marketingowe. Ta prawda nie mówi jednak,  jaka metodologia zebrania informacji będzie najbardziej odpowiednia.