Zachowania zakupowe

 

W 2009 roku byliśmy trzecią w Polsce firmą badawczą pod względem liczby wywiadów zrealizowanych w miejscach publicznych, takich jak miejsca zakupu (sklepy, galerie handlowe).

 

Wgląd w przebieg procesów w miejscu zakupu i czynniki (drivery) zakupu ma coraz większe znaczenie dla pełnego zrozumienia decyzji zakupowych podejmowanych przez konsumenta.

 

 

Do projektów tego rodzaju możemy zaliczyć:

 

  • Customer experience
    • jakie emocje towarzyszą zakupom
    • co najsilniej zapamiętuje klient
    • czy ma to wpływ na późniejsze wybory
    • jak postrzega sieć handlową
    • na ile jest zadowolony (obszary i działy)
    •  

  • Zarządzanie kategorią (category management) – badania jakościowe i ilościowe, w tym połączone z rejestracją video

    • planowanie zakupów
    • zachowanie przy półce
    • proces decyzyjny (drzewo decyzyjne)
    • optymalizacja półki

 

  • Potencjał kategorii
    • czy można zwiększyć obroty kategorii wśród obecnych klientów
    • jakie są ich oczekiwania
    •  

  • Marka własna
    • budowanie - nazwa, opakowanie, produkty
    • percepcja - świadomość, zauważalność na półce, wizerunek
    • zakupy – kto i dlaczego ją kupuje
    •  

  • Jakość obsługi w miejscu zakupu
    • badania typu mystery shopping (audyty jakości)

 

Aktualności

Indeksy siły nabywczej Polaków 2015-09-01

W 2015 roku Market Side opracowało indeksy siły nabywczej dla polskich gmin. Opracowanie obejmuje 3.087 gmin i miast oraz 51 dzielnic w 5 największych miastach Polski.

Top sieci. Rozwój dyskontów i innych formatów spożywczych 2015-03-31

Kolejna edycja raportu Market Side nt rozwoju formatów spozywczych w Polsce.

Market i Drogeria Roku 2013 2013-04-17

Market i Drogeria Roku 2013

Wystapienie Prezesa Market Side, Macieja Bartmińskiego, na gali Market i Drogeria Roku 2013

 

 

Ocena sytuacji materialnej Polaków, marzec 2012 2012-04-12

Jak oceniamy sytuację materialną naszych rodzin? Na ile się ona zmienia? Jak mocno zaciskamy pasa, na czym próbujemy oszczędzać?

 

Rynek centrów handlowych w 2012 roku 2011-12-01

Co będzie się dzialo z centrami handlowymi w 2012 roku? Jaka będzie podaż nowej powierzchni? Jakie pojawią się nowe ograniczenia?

Metody badawcze na świecie 2010-09-09

Najbardziej popularnymi badaniami na świecie były w 2009 roku wywiady on-line (22%).

Spadek na rynku badań 2010-09-02

46% światowych obrotów rynku badań zostało wygenerowanych w Europie.

Warszawskie dzielnice 2010-08-10

W Warszawie w ostatnich 5 latach nastąpiły spore zmiany w ludności poszczególnych dzielnic.

Spadek ludności w dużych miastach 2010-07-03

W latach 2005 – 2009 ludność 10 największych miast zmniejszyła się o 56,364 mieszkańców, podczas gdy cała populacja Polaków wzrosła o 10,274 osoby.

Wyże i niże nie tylko w pogodzie 2010-01-15

Według prognoz Polskę czeka gwałtowne załamanie liczby ludności i starzenie się społeczeństwa. Czy rzeczywiście?

Know-how

Bariery wzrostu badań telefonicznych

Wywiad telefoniczny to jedna z najczęściej stosowanych metod zbierania danych.

Co to jest ESOMAR

Misją ESOMAR jest umożliwienie prowadzenia lepszych badań rynku, konsumentów i społeczności.

Czy próba 1000 jest lepsza niż 100?

Czy przy wyborze wielkości próby występują jakieś prawidłowości, którymi należy się kierować?

Jak to zmierzyć czyli dwa słowa o skalowaniu danych

Najbardziej popularna jest skala 5-stopniowa, dająca oceny bliskie systemowi ocen szkolnych, a przez to zrozumiała i niejako naturalna zarówno dla respondentów jak i dla odbiorców badań.

Nie bójmy się triad w badaniach

O ile przyzwyczailiśmy się do wywiadów indywidualnych i wywiadów w parach (diad), o tyle triady są wciąż rzadko wybieraną alternatywą.

Specyfikacja badań jakościowych

Każda firma potrzebuje informacji o rynku i konsumentach, by podejmować lepsze decyzje marketingowe. Ta prawda nie mówi jednak,  jaka metodologia zebrania informacji będzie najbardziej odpowiednia.