Centra handlowe – co przyciąga klientów

Portalspozywczy.pl /

Kilkanaście lat temu magnesem przyciągającym klientów był hipermarket. Dziś operator spożywczy nie gwarantuje już sukcesu. O tym, jakiej oferty rozrywkowej możemy spodziewać się w przyszłości dyskutowali prelegenci sesji „Handel czy rozrywka – co przyciąga klientów?”, która odbyła się podczas Property Forum 2015.

Z danych zebranych przez firmę Market Side wynika, że dla połowy klientów w przebadanych 168 centrach handlowych powodem odwiedzin była rozrywka. Fitness i kina obecne są głównie w obiektach, gdzie jest co najmniej 50 najemców modowych, w przypadku gastronomii w wielu centrach handlowych średnio na 4-5 najemców modowych przypada jeden punkt gastronomiczny.

Oprócz spadku znaczenia oferty spożywczej w centrach handlowych, odpowiadający za komercjalizację obiektów powinni pamiętać o zmianach demograficznych i procesie starzenia się społeczeństwa, bardzo dużej emigracji, utrzymującej się na relatywnie stałym poziomie imigracji oraz rozwoju handlu elektronicznego – mówi Maciej Bartmiński, prezes, współzałożyciel Market Side. – Pojawiła się również tendencja do traktowania centrum handlowego jako miejsca do spędzania wolnego czasu i prowadzenia życia towarzyskiego.