Przepis na idealne centrum handlowe

Propertynews.pl /

Czy dzisiejsze centra handlowe mogą żyć bez oferty lifestyle? Jak powinno się projektować te obiekty i co jest kluczem do ich sukcesu? O tym dyskutowali prelegenci sesji „Szczypta rozrywki, garść mody, kawał high-techu i jeszcze trochę architektury. Przepis na idealne centrum handlowe” podczas 4 Design Days.

Dziś w centrach handlowych rozrywka jest niezbędna, ale tylko ta dobrze zaplanowana i niesztampowa. – Z moich doświadczeń i spostrzeżeń wynika, że rozrywka jest potrzebna. Może to być dobrze zaplanowany foodcourt czy kino. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że kino nie przekłada się na obroty, ale buduje pewną lojalność klientów. Renesans przeżywają też kręgielnie. Ważne, by wyróżnić centrum na tle konkurencji – uważa Grzegorz Filipczyk, dyrektor, CH Forum w Gliwicach.

Maciej Bartmiński, prezes, Market Side podkreśla, że dziś idzie się do kina właśnie do centrum handlowego. – Funkcja rozrywkowa przesunęła się do obiektów handlowych. W nowo powstających galeriach coraz częściej planowane są kina. W centrach starszej generacji, w których nie było kina, teraz powstaje. Tak na przykład dzieje się w warszawskiej galerii Blue City – mówi.